Профспілка працівників охорони здоров'я України

  Оплата праці

  Права працівників



  Преса

Детальніше

29.03.2017

Професійна спілка працівників охорони здоров’я України звернулася до Прем’єр-міністра України

 

Професійна спілка працівників охорони здоров'я України

 

29 березня 2017 р. № 05-07/106

 

         Прем’єр-міністру України

         Гройсману В.Б.


Про проект постанови

Кабінету Міністрів України

 

Шановний Володимире Борисовичу!

 

    Проектом постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання Державної санітарно-епідеміологічної служби» (далі — Проект 2), робиться чергова спроба протиправно знищити де-юре існуючу Державну санітарно-епідеміологічну службу України (ідентифікаційний код 37508109).

    Статтею 49 Конституції України встановлений обов’язок держави дбати про санітарно-епідемічне благополуччя населення. Законом України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» (далі — Закон про санепідблагополуччя), абз.21 п.1 Указу Президента України № 1085/2010 від 09.12.2010р., постановою Кабінету Міністрів України від 22 червня 1999 р. № 1109 «Про затвердження Положення про державний санітарно-епідеміологічний нагляд в Україні», - виконання зазначеного конституційного обов’язку покладено на Державну санітарно-епідеміологічну службу України.

    Усупереч зазначених нормативно-правових актів, абзацом 2 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» № 442 від 10.09.2014 (далі - Постанова 442), Державну санітарно-епідеміологічну службу було приписано реорганізувати шляхом приєднання до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

    За позовом Профспілки, рішенням Київського апеляційного адміністративного суду від 08.02.2016 по справі 826/19610/14 (далі — Рішення КААС), визнано протиправним і скасовано абзац 2 пункту 1 Постанови 442 в частині реорганізації Державної санітарно-епідеміологічної служби України (далі - ДержСЕС).

    17 жовтня 2016 року, від Кабінету Міністрів України до Верховного Суду України подавалася заява про перегляд рішення Вищого адміністративного суду України, яким було залишено у силі Рішення КААС.

    Ухвалою від 10.11.2016, Верховний Суд України відмовив Кабінету Міністрів України у відкритті провадження за безпідставністю звернення (номер судового рішення у ЄДРСР 62948811).

    Відповідно до пункту 10.2 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України «Про судове рішення в адміністративній справі» № 7 від 20.05.2013, скасування акта суб'єкта владних повноважень означає, що Постанова 442 не породжувала жодних правових наслідків від моменту її прийняття. Рішення КААС набуло чинності 08 лютого 2016 року, що де-юре вказує на відсутність нормативного акту, у якому міститься припис реорганізовувати ДержСЕС.

    Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 3 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 (далі — Закон), його дія поширюється і на міністерства та центральні органи виконавчої влади.

    Згідно пунктів 1 і 2 частини 1 статті 4 Закону, державна служба здійснюється з дотриманням таких принципів, як верховенства права і законність, а у обов'язки державного службовця покладено дотримуватися Конституції та законів України, діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (пункт 1 частини 1 статті 8 Закону).

    Положеннями статті 129-1 Конституції України визначено, що судове рішення є обов'язковим до виконання.

    Головним розробником проекту Постанови 442 було Міністерство юстиції України.

    З цього приводу слід зазначити, що під час касаційного провадження по справі 826/19610/14 у клопотанні офіційного представника Кабінету Міністрів України (працівника Міністерства юстиції України) до ВАСУ від 01 березня 2016 окрім іншого констатується що «скасування постанови № 442 в частині реорганізації зазначеної служби фактично є правовою підставою для відновлення діяльності вказаної служби...», що свідчить про обізнане розумінням легітимного, офіційно визначеного способу виконання Рішення КААС.

    Головним розробником Проекту 2 є Міністерство аграрної політики та продовольства України.

    Пропозиція Міністерства аграрної політики та продовольства України щодо можливості забезпечення здійснення покладених на Державну службу з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів функцій і повноважень Державної санітарно-епідеміологічної служби (крім функцій з реалізації державної політики у сфері епідеміологічного нагляду (спостереження) усупереч Рішення КААС була погоджена Кабінетом Міністрів України 06 квітня 2016 року з прийняттям розпорядження № 260-р «Питання Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів».

    Пунктом 2 Проекту 2 у порушення діючого Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» планується інший спосіб припинення ДержСЕС — ліквідація, замість визнаної Рішенням КААС протиправною її «реорганізації».

    Проект 2 спрямовується для прийняття Кабінетом Міністрів України у порушення пункту 12 Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 996 від 03.11.2010, оскільки він не був розміщений для таких консультацій на офіційному веб-сайті Мінагрополітики у відповідному розділі.

    Пунктом 4 Проекту 2 планується призначити головою ліквідаційної комісії ДержСЕС Голову Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

    В той час, згідно з розпорядженням КМУ № 596-р від 23.08.2016, головою комісії з реорганізації Державної санітарно-епідеміологічної служби вже призначено цього ж Голову Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

    Враховуючи, що у ДержСЕС звільнені усі працівники, а Державна служба з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів координує свою діяльність через Міністра аграрної політики і продовольства України, у Профспілки відсутні відомості про існування представника ДержСЕС, діяльність якого була б де-факто незалежною від головного розробника Проекту 2.

    Також звертаємо увагу на наступне.

    До Проекту 2 не існує Пояснювальної записки (назви проектів постанов відрізняються).

    2. Висновок Міністерства юстиції України, датований 21.12.2016 та за назвою проекту постанови де-юре не стосується Проекту 2.

    3. Довідка про погодження... від 26.01.2017 за назвою проекту постанови також де-юре не стосується Проекту 2.

    4. Експертний висновок від 23.03.2017 є суперечливим, оскільки пунктом 2 констатується про повноваження Державної санітарно-епідеміологічної служби згідно Закону про санепідблагополуччя, але пунктом 3 Проект 2 пропонується до розгляду на засідання Кабінету Міністрів.

    На підставі викладеного, з метою сприяння дотриманню конституційних прав людини і громадянина на санітарно-епідемічне благополуччя, поновленню трудових прав працівників ДержСЕС - членів Профспілки, звертаємося до Вас, шановний Володимире Борисовичу з проханням забезпечити неухильне додержання вимог законодавства під час розгляду на засіданні Уряду 29 березня 2017 року проекту постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання Державної санітарно-епідеміологічної служби», а також сприяти виконанню постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 08.02.2016 по справі 826/19610/14.

 

З повагою

Голова Профспілки                                                                              В.М. Коваль



немає новин.

Календар подій

Попередні March - 2024 Наступні
 Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
252627283031

Фотодокументи