Профспілка працівників охорони здоров'я України

  Оплата праці

  Права працівників



  Преса

Детальніше

30.05.2019

Соціально-економічний захист спілчан: актуальні профспілкові рішення

25 травня 2019 року, у місті Святогірськ Донецької області відбулося чергове засідання обласного комітету.

Першим у порядку денному було питання про основні результати трансформації галузі та дії теориторіальних організацій Профспілки щодо врегулювання питань соціально-економічного захисту спілчан.

 

Перед учасниками засідання з доповіддю виступив голова Донецької обласної організції Профспілки — Валерій Іванович Доценко, який повідомив членів обласного комітету, що 19 травня 2018 року, на засіданні обласного комітету була прийнята постанова “Про здійснення громадського контролю за дотриманням трудових прав працівників в умовах реформування системи охорони здоров'я”. Профспілкові завдання, затверджені вказаною Постановою — є актуальними і зараз. Виклики, які стоять перед організаціями Профспілки, вимагають посилення контрольних механизмів на місцях.

Далі Доценко В.І. проінформував про основні рішення засідання ЦК Профспілки, яке відбулося 18 квітня 2019 року та про прийняту постанову ЦК Профспілки «Про основні результати трансформації галузі та дії Профспілки щодо врегулювання питань соціально-економічного захисту спілчан». 

   

 

Голова обласної організації зауважив, що визначальним показником при встановленні розміру заробітної плати стала кількість укладених лікарем декларацій (з урахуванням вікового коефіцієнту та географічних умов проживання пацієнтів). Запропонований підхід до визначення та диференціації оплати праці медичних працівників не враховує рівнів освіти і кваліфікації, продуктивності праці, умов та особливостей виконуваної роботи, її інтенсивності та складності тощо. Крім того, неврегульованими залишаються питання щодо оплати праці працівників інших спеціальностей, працюючих у закладах охорони здоров'я, витрати на оплату праці яких сьогодні здійснюються з коштів, що надходять від НСЗУ за договорами про медичне обслуговування населення, а також щодо інших поточних витрат на утримання закладів охорони здоров'я (ЗОЗ).

Відповідно до діючого законодавства, органи місцевого самоврядування в межах своєї компетенції можуть фінансувати місцеві програми розвитку та підтримки комунальних закладів охорони здоров’я, зокрема щодо оновлення матеріально-технічної бази, капітального ремонту, реконструкції, підвищення оплати праці медичних працівників (програми «місцевих стимулів»).

Таким чином, в умовах децентралізації влади, стале функціонування комунальних закладів охорони здоров'я, встановлення конкурентного рівня заробітної плати, належне матеріально-технічне забезпечення, якісне медичне обслуговування населення неможливе без фінансової підтримки органів місцевого самоврядування – власників таких закладів.

У своєї доповіді Доценко В.І. підкреслив, що процес трансформації медичної галузі, який зараз все ще триває не дає змоги побачити його остаточні підсумки, але на сьогодні виявили себе прогнозовані раніше ризики безсистемного, неузгодженого з соціальними партнерами “реформування медицини”. Це вимагає від організацій Профспілки більшої згуртованості, вчасного реагування на прояви (наміри) порушення трудових та соціально-економічних прав спілчан.

У разі перетворення комунальної установи у комунальне некомерційне підприємство (КНП) виборним органам первинних профсплкових організацій на місцях важливо не припустити погіршення трудових прав працівників, наприклад, зважено впливаючи на зміст колективного договору та закладаючи у ньому як мінімальні — діючи гарантії працівників, особливо в оплаті праці.

Але, у даному питанні виявився ще один прихований ризик, який у майбутньому може негативно вплинути на трудові права та соціальні ґарантії працівників з-за визнання незаконного такого перетворення комунальної установи у КНП.

Ще 6 квітня 2017 року був прийнятий Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я», яким запроваджено автономізацію медичних закладів. Положеннями прийнятого Закону передбачено, що за організаційно-правовою формою заклади охорони здоров’я комунальної власності можуть утворюватися та функціонувати як комунальні некомерційні підприємства або комунальні установи, а державної власності — як казенні підприємства або державні установи. При цьому забороняється їх приватизація, а також зміна основного виду діяльності з медичного обслуговування населення (медична практика) у зв’язку зі зміною їх організаційно-правової форми.

Тобто, процеси перетворення у КНП закладів охорони здоров'я - комунальних установ — це один з запланованих кроків його автономізації. Однак, з 17 червня 2018 року, набув чинності Закон України “Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю” від 6 лютого 2018 року № 2275-VIII, відповідно до Прикінцевих та перехідних положень якого до статті 104 Цивільного кодексу України були унесені доповнення, відповідно до яких будь-яка «установа не може бути перетворена» (частина 4).

З 11.09.2018 року у Верховній Раді України під номером 9075 зареєстрований проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо продовження терміну спрощеної процедури реорганізації державних і комунальних закладів охорони здоров'я, яким депутати намагалися усунути колізію у законодавстві, але до цього часу це не відбулося.

Завершуючи виступ, Доценко В.І. закликав організації Профспілки активно поширювати власний досвід вирішення питань соціально-економічного захисту спілчан.

 

Після обгорворень, був зачитаний остаточний текст постанови, яку одноголосно прийняв Обласний комітет.

Постановою Обласного комітету територіальним організаціям Профспілки доручається:

- продовжити здійснення моніторингу ситуації щодо планів перетворення комунальних установ охорони здоров'я у комунальні некомерційні підприємства;

- оперативно інформувати Донецьку обласну організацію Профспілки про виявлені порушення під час перетворення закладів охорони здоров'я та вживати передбачені законодавством дії, спрямовані на їх усунення;

- активізувати правозахисну роботу організацій Профспілки, зокрема, шляхом утворення (посилення) правових служб у виконавчих апаратах територіальних організацій Профспілки;

- звернутися до відповідних органів місцевого самоврядування – засновників закладів охорони здоров'я з метою забезпечення солідарної участі у фінансуванні місцевих програм розвитку охорони здоров'я, зокрема, програм «місцевих стимулів».

Донецькій обласній організації Профспілки доручено звернутися до ЦК Профспілки, ФПУ та МОЗ України за сприянням усунення колізії запровадженої заборони перетворення установ з діючим законодавством про охорону здоров'я.

 

Також на засіданні обласного комітету були розглянуті фінансові питання, про звіти і вибори у організаціях Профспілки та ін.

 

На передодні засідання обласного комітету, Донецька обласна організація Профспілки для членів Обласного комітету, профспілкового активу та бухгалтерів територіальних організацій Профспілки провела навчання з актуальних питань статутної діяльності органзацій Профспілки.

 

 

 

Слідкуйте за новинами на нашому сайті!

   

 

 



немає новин.

Календар подій

Попередні May - 2019 Наступні
 Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 0102030405
06070809101112
13141516
17
18
19
20212223242526
272829
30
31 

Фотодокументи