Профспілка працівників охорони здоров'я України

  Оплата праці

  Права працівників



  Преса

Детальніше

25.05.2020

Клопотання до Конституційного Суду України

  На виконання доручення Президії Донецької обласної організації Профспілки, до Конституційного Суду України спрямована Конституційної скарга (клопотання)  щодо перевірки на відповідність частині 2 статті 55 Конституції України у системному зв'язку з пунктами 3, 6, 7 та 8 частини 2 статті 129 Конституції України (конституційність) частин 1 і 3 статті 343 Кодексу адміністративного судочинства України, застосованих в постанові Верховного Суду від 11 грудня 2019 року по справі 826/9285/17 у системному зв'язку з частиною 3 статті 330 Кодексу адміністративного судочинства України.

Справа 826/9285/17  - це справа за адміністративним позовом Професійної спілки працівників охорони здоров'я України до Кабінету Міністрів України про визнання протиправною та скасування постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання Державної санітарно-епідеміологічної служби» № 348 від 29 березня 2017 року (даною постановою приписана ліквідація Державної санітарно-епідеміологічної служби України).

 

11 грудня 2019 року, з застосуванням  статті 343 "Попередній розгляд справи" КАС України, не зважаючи на заздалегідь заявлене клопотання про розгляд справи за участю представника Профспілки (у порядку частини 3 статті 330 КАС України), без повідомлення та виклику учасників справи постановою КАС ВС було відмовлено у задоволенні касаційної скарги Профспілки та осіб, які приєдналися до неї. (У числі такіх осіб, поряд з іншими організаціями Профспілки була і наша Донецька обласна організація Профспілки).

 Стаття 343 Кодексу адміністративного судочинства України, дозволила Верховному Суду, не зважаючи на клопотання Профспілки про розгляд касаційної скарги за участю свого представника, - прийняти остаточне рішення без повідомлення та виклику учасників справи, без ведення протоколу та повного фіксування технічними засобами попереднього розгляду справи, попере встановлених інших засад судочинства: гласності, змагальності, розумного строку розгляду справи судом, а також без ефективного забезпечення права на касаційне оскарження судового рішення, у тому числі і права на ефективне оскарження в суді рішень органів державної влади, що гарантовано частиною 2 статті 55 та пунктами 3, 6, 7 і 8 частини 2 статті 129 Конституції України.

Задоволення конституційної скарги з зазначеного питання, дозволить знову звернутися до Верховного Суду про перегляд постанови Верховного Суду від 11.12.2019 по справі 826/9285/17 у зв'язку з виключними обставинами, що передбачено пунктом 1 частини 5 статті 361 КАС України, чим продовжити боротьбу за працівників, санепідслужбу та санепідблагополучча. 

Профспілка неодноразово спрямовувала Конституційні скарги до Конституційного Суду Україниі, і, на превеликий жаль, Конституційний Суд відмовляв у відкритті конституційного провадження пропонуючи надати додаткові арґументи до скарги.

Нові, додаткові, суттєві аргументи щодо обґрунтування Скарги, предмет якої тотожній конституційним скаргам Профспілки, були отримані нашою Організацією лише у третій декаді квітня 2020 року з листом Верховного Суду № 870/0/58/20 від 16.04.2020 (далі також Лист ВС). Лист ВС після його аналізу, по-суті став триґером звернення Донецької обласної організації Профспілки зі Скаргою до Конституційного Суду України. Додатковими аргументами потреби звернення зі Скаргою та даним клопотанням про її розгляд став також Науково-практичний коментар Кодексу адміністративного судочинства України 2019 року видання (далі також Коментар), а саме коментар до статті 343 "Попередній розгляд справи", частини 1 і 3 якої були застосовані у остаточному судовому рішенні по справі 826/9285/17. Авторами коментаря є провідні вчені, а також судді Верховного Суду, у тому числі і Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду. Тож, наприклад, ствердження у Коментарі відносно частини 1 статті 343 КАС України, що "Коментована частина частково обмежує реалізацію окремих принципів адміністративного процесу" з подальшим переліченням зазначених і у Скарзі конституційних засад судочинства, - додатково вказує на велику суспільну значимість потреби перевірки компетентним на це органом конституційної юрисдикції - Конституційним Судом України - даних норм Кодексу адміністративного судочинства України на відповідність нормам Конституції України, зазначеним у Скарзі. (Див. Науково-практичний коментар Кодексу адміністративного судочинства України/ за заг.ред. Р.С.Мельника. - Херсон: Видавничий дім "Гельветика", 2019. - С.886-887).

 

 Нагадаємо, що Донецька обласна організація профспілки працівників охорони здоров'я України послідовно, з 2012 року здійснює судовий захист інтересів організації, спрямований на запобігання скорочення та сприяння відновленню робочих місць працівників та первинних профспілкових організацій працівників Державної санітарно-епідеміологічної служби України та її територіальних підрозділів, шляхом самостійного звернення до органів судової влади (як позивач, про визнання недійсними та незаконними пунктів 4 та 5 постанови Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2011 року “Про затвердження граничної чисельності працівників територіальних органів центральних органів виконавчої влади” (стосовно скорочення працівників Держсанепідслужби України майже на 50 відсотків)), а також приєднуючись до апеляційних і касаційних скарг Професійної спілки працівників охорони здоров'я України, підтримуючи оскарження відповідних рішень Кабінету Міністрів України у справах 826/19610/14 (справа про визнання протиправним реорганізації Держсанепідслужби України шляхом її приєднання до Держпродспоживслужби; рішення ухвалено на користь Профспілки та осіб, які приєднувалися до її апеляційної скарги) і 826/9285/17.

 

Після прийняття Кабінетом Міністрів України постанови «Деякі питання Державної санітарно-епідеміологічної служби» № 348 від 29 березня 2017 року (далі - Постанова 348), якою усупереч діючого законодавства приписувалась ліквідація Державної санітарно-епідеміологічної службі України, 21.07.2017 наша Організація ініціювала перед Профспілкою звернення до суду про визнання Постанови 348 протиправною та її скасування

25 липня 2017 року, Президія Профспілки підтримала зазначену ініціативу і Профспілка звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва. За фактом подання адміністративного позову, 28.07.2017 вказаним судом було відкрите провадження (справа 826/9285/17) . Після розгляду судами першої та апеляційної інстанцій справи - Профспілка спрямувала касаційну скаргу до Верховного Суду. До скарги, поряд з іншими організацями Профспілки - приєдналася і наша організації, що на даний час надало юридичних підстав також бути заявником клопотання у Конституційній скарзі.

 

Актуальними проблемами у даному питанні залишаются проходження "фільтрів" прийнятності Конституційної скарги у Секретаріаті Конституційного Суду України, та задоволення Конституційним Судом клопотання нашої організації про визнання великого суспільного інтересу по даній справі для можливості  розгляду Скарги.

 

 

Слідкуйте за перебігом подій на нашому сайті!

 

 

 



Новини

18.09.20
Вітаємо спілчан!
15.09.20
До уваги керівників закладів охорони здоров’я!
09.09.20
Відбулась зустріч з представниками НСЗУ
09.09.20
Про розрахунок норми тривалості робочого часу на 2021 рік
усі новини

Календар подій

Попередні September - 2020 Наступні
 Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 010203040506
0708
09
10111213
14151617181920
21222324252627
2829 

Фотодокументи